Leverans

Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar. Vid högsäsong och röda dagar kan det förekomma längre leveranstider.  Alla leveranser sker med DHL till ditt närmsta DHL ombud. För paket som ej hämtats ut debiteras en avgift på 150 kr. Avgiften motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet, samt kostnaderna att mottaga det i retur. Det är ditt ansvar att du har angivit rätt leveransadress.

Om du ångrat dig när paketet redan har skickats från oss, måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och därefter skicka tillbaka det. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Observera att vi inte återbetalar eller byter ut varor som spåras som levererade.

Returer

Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp från RAICE, därför ger vi dig alltid öppet köp i 14 dagar. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick, dvs oanvänd, utan slitage och i samma skick som du fick varan levererad. Varan ska skickas tillbaka i originalförpackning med alla tillbehör, vissa av våra varor plomberas med en vit etikett och plomberingen måste då vara kvar för att retur ska kunna godkännas.

Du står själv för returkostnaden. Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto.

Kontakta oss med ordernummer och namn om du vill göra en retur via info@raice.se eller fylla  i vårt kontaktformulär vi kan även skicka en retursedel om det önskas.

Reklamation
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du trots det få en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att inom 14 dagar från att du mottagit varan returnera den, så hjälper vi dig vidare med ärendet. Vi står självklart för frakten vid felleveranser och reklamationer.

Skicka eventuella returer eller reklamationer till:

Avar Invest AB
Box 4005
171 04 SOLNA

Glöm ej bifoga namn och ordernummer vid retur.

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid.

Vi ansvarar för fel som fanns på varan när du köpte den eller när den levererades till dig men är inte ansvarig för fel som du orsakat, till exempel om du inte har följt skötselanvisningar eller om du vanvårdat varan, tex. fastnat i något så kedjan gått av. Vi lämnar 2 månaders garanti på våra smycken. Garantin omfattar fabrikationsfel och gäller inte skador som är självförvållade som slitage eller missfärgning.

Om du har frågor eller behöver hjälp, var god kontakta vår kundtjänst på info@raice.se eller fyll i vårt kontaktformulär.